Vores ferieboliger i Italien

Vi har 2 ferieboliger i Italien, som vi gerne vil leje ud til gæster, der gerne vil leje feriehus i Italien. Vi har gjort os mange tanker om, hvordan vi giver dem et godt ophold, når de holder ferie i Italien. Det handler jo om, at de får mindst lige så meget ud af det, som de ville have fået af at bo på et hotel. Mange, der lejer ferieboliger ud eller tænker på at gøre det, tænker, at det sikkert kræver meget af dem, men der skal faktisk slet ikke så meget til. Vi har et firma – et rejsebureau faktisk – til at udleje for os, og de er specialister i feriehuse og ferieboliger i Italien: You Go

5 ting der skal være i orden

Der er disse 5 ting, der skal være i orden, så du dermed giver dine gæster en god oplevelse:

 

  1. Det skal være nemt at tjekke ind. Gæster skal have nem adgang til deres feriebolig. De fleste hoteller har personale ved skranken hele døgnet, så de kan byde deres gæster velkommen uanset deres ankomsttidspunkt. Det kan vanskeligt at tilbyde gæsterne, at du står parat med en nøgle, da deres ankomst kan være på et skævt tidspunkt, eller du er måske optaget af noget andet, hvis det er midt på dagen. Sikkerhedsmæssigt er det ikke en god ide at lægge nøglen under måtten eller på et andet aftalt gemmested, da nøglen kan komme i hænderne på nogle, du ikke ønsker skal have adgang. Skal gæsterne hente nøglen på et andet sted, vil de opleve, at deres ankomst ikke er særligt fleksibel. Sæt i stedet en nøgleboks med en kode på døren, så giver du blot koden til dine gæster, og så har du naturligvis en ny kode til hver gæst. Det er da nemt ikke?
  2. Det skal være nemt at booke. Når gæster har taget en beslutning om at leje en feriebolig, skal det tit være her og nu, at de skal kunne booke. Vi har sat vores bolig op på you-go, hvor processen med at book er meget nem. Vi ved alle sammen, hvor nemt det er at booke et hotelværelse, og det at booke en feriebolig skal være lige så nemt, så det er derfor, vi bruger denne service.
  3. Der skal være skinnede rent i ferieboligen. Gæsters nummer 1 klage er rengøring eller manglen på samme, så det skal altså bare være på plads, så der er fint, ordentligt og rent, når gæsterne ankommer. Du kan engagere dig med et rengøringsfirma, så der bliver gjort rent efter hver gæst, eller du kan gøre det selv, hvis det er det, du foretrækker.
  4. Du skal være tilgængelig hele døgnet. Gæster skal kunne være sikre på, at de kan kontakte en ansvarlig person hele døgnet, hvis noget opstår. Det kan være hvidevarer, der står af, varmen ikke fungerer eller andet, der kræver omgående løsning.

Sørg endelig for, at du har gode håndklæder og sengetøj. Det er noget af det, dine gæster lægger mest vægt på. Sørg også for, at der er sæbe, lotion og så videre i badeværelserne, som gæster ville have det på et hotel.

Vores feriehuse ligger i henholdsvis Emilia Romagna og på Sicilien.