En af de faggrupper i Danmark der for alvor har set lyset i brugen af det nye medie – internettet – er tandlægerne. Vi skal ikke mange år tilbage, før det var forbudt for tandlæger at reklamere med andet end adresse og telefonnummer.
Vi mener at vide, at det var en overenskomst, der gjorde, at tandlæger afholdt sig fra åben priskonkurrence etc. Uanset årsagen: Tandlæger brugte ikke reklame som sådan. Men de senere år er det billede ændret dramatisk, og de fleste moderne oversigt over tandklinikker kæmper i dag slaget om kunderne på nettet. Og med forskellige grader af succes må siges.
Gode og mindre gode sider fra tandlæger
Nettet svulmer i dag af tandlæger – og ikke kun fra Danmark. Faktisk er der opstået en hel industri omkring det at sende prisbevidste danskere til udlandet for at få behandlinger udført.
Generelt er dre delte meninger og erfaringer om det at rejse til udlandet for at spare penge på tandlægeregningen. Og det er heller ikke emnet for denne artikel. Vi har set lidt nærmere på en tandlæge i København, der udnytter de gode muligheder for at vise kommende kunder, hvad de kan.
Hjemmeside leverer viden og skaber tryghed
Novaindex.com er en hjemmeside med masser af information om behandlinger, sygdomme i tænder, tandlægeskræk og alt andet vedr. faget. Giver patienterne en grundlæggende viden og – ikke mindst – en stor tryghed ved at gå til den tandlæge, der så rundhåndet informerer.
Det handler ganske enkelt om tryghed – og det er langt fra alle tandlægeklinikker, der har forstået at udnytte mediet på samme fine måde som den hjemmeside, vi kigger på i denne artikel.
Det er en flot udnyttelse af mediet, som hjemmesiden på viser. Det lidt kryptiske navn på hjemmesiden dækker faktisk over “Tandlægerne mod tandlægeskræk” – men det er jo en nem adresse at huske.
Kilde: Novaindex.com og Ligeher.nu